Παρασκευή 16 Σεπτεμβρίου 2011

ΔΙΑΘΗΚΗ ΑΝΑΣΤΑΣΙΟΥ ΦΙΛΙΤΗ

Η διαθήκη του ευεργέτη Αναστασίου Δ. Φιλίτη

Ζώσας και υγείας έχων τας φρένας και τον νουν ως και απάσας τας λοιπάς μου αισθήσεις μη έχων δε ουδ’ ανιόντας ούτε κατιόντας, απεφάσισα να διαθέσω τα της περιουσίας μου μετά θάνατο ως εξής:Η περιουσία μου σύγκειται (αναφέρονται λεπτομερώς τα ιδιόκτητα ακίνητα και οι τίτλοι των χρεογράφων του), διατάττω να πωληθώσι παρά των εκτελεστών της παρούσης διαθήκης και το ποσόν όπερ ήθελε πηγάσει εκ της πωλήσεως, να παραδοθεί ασφαλώς παρ’ αυτών εις τον εν Αθήναις Σύλλογον τον επί της διαδόσεως των Ελληνικών Γραμμάτων, όστις υποχρεούται το ετήσιον εισόδημα του μνησθέντος ποσού να το δαπανά προς εκπαίδευσιν νέων ενδεών μεν αλλ’ ευφυών και καλής διαγωγής καταγόμενων εκ Ζίτσης και Ιωαννίνων της Ηπείρου , ο προσδιορισμός του κληροδοτήματος τούτου ουδέποτε και επ’ ουδενί λόγω δύναται ν’ αλλάξει αι δε ενδιαφερόμενοι κοινότητες Ζίτσης και Ιωαννίνων έχουσι δικαίωμα να επιβλέπωσι την ακριβή αυτού τήρησιν και εκτέλεσιν. (Αναφέρεται λεπτομερώς ο τρόπος διαθέσεως αυτών).

Διορίζω και αποκαθιστώ εκτελεστάς της παρούσης μου διαθήκης τους αγαπητούς μου φίλους και συγγενείς κυρίους , ιατρόν Δημήτριον Ζιτσαίον, τον νομοδιδάσκαλον Μιλτιάδην Θεοδοσιάδην και τον ανεψιόν μου Δημήτριον Κων. Φιλίτην τους οποίους παρακαλώ να δεχτώσι το βάρος τούτο, και να φροντίσουν δια την κατά γράμμα εκτέλεσιν της παρούσης μου, διότι αυτή είναι η τελευταία στερεά και αμετάτρεπτος θέλησίς μου δια της προς αυτούς αγάπης μου αφήνω εις έκαστον ανά φλωρία εκατόν πεντήκοντα προς μνήμην. Οι εκτελεσταί ούτοι μετά την εκτέλεσιν της διαθήκης να πέμψωσιν αντίγραφον επικυρωμένον εις τον εν Αθήναις Υπουργείον της Παιδείας εις τον Σύλλογον τον επί της διαδόσεως των Ελληνικών Γραμμάτων και εις τας εν Ζίτση και Ιωαννίνοις κοινότητας, εν του πρωτοτύπου να μείνει κατά νόμον εις τα ενταύθα Πρωτοδικείον, το δε δεύτερον εις ένα εκ των εκτελεστών τον κ. Μιλτιάδην Θεοδοσιάδην.

Η παρούσα μου διαθήκη εγράφει και υπεγράφει παρ’ εμού του ιδίου εις δύο πρωτότυπα εκ των οποίων το μεν ετέθει μεταξύ των εγγράφων μου, το δε έτερον παρεδόθει εις τον κ. Μιλτιάδην Θεοδοσιάδην προς περισσοτέραν ασφάλειαν της υπάρξεώς της.

(Υπογραφή) Αναστάσιος Δ. Φιλίτης

Εν Βουκουρεστίω κατά την δεκάτην (10) Μαρτίου 1875.

Απόσπασμα πρακτικού αριθ. 119

ΠΡΑΚΤΙΚΟ αριθ. 119 που συνετάγει στις 19 του μηνός Νοεμβρίου του έτους 1885 εν κοινή συνεδριάσει διατελούντων των τε Δημογερόντων και Εφοροεπιτρόπων των αγαθοεργών καθιδρυμάτων της χριστιανικής κοινότητας της πόλεως Ιωαννίνων και των Δημογερόντων και Εφόρων της κοινότητας Ζίτσης υπό την προεδρείαν της Α.Σ του Μητροπολίτου Ιωαννίνων (….) Τα δύο μέρη συμφώνησαν: το ήμισυ εξ αυτού να τεθεί εις την διάθεσιν της κοινότητας Ζίτσης , συμφώνως τω πνεύματι της διαθήκης , το δε άλλο ήμισυ εις την Χριστιανική κοινότητα Ιωαννίνων. Επί τούτω εγενέτετο και υπογράφει το παρόν πρακτικόν , ούτινος αντίγραφον αιτηθησόμενον δοθήσητε επισήμως τοις αντιπροσώποις της κοινότητος Ζίτσης.

Εν Ιωαννίνοις τη 19 Νοεμβρίου 1885

Ο Ιωαννίνοις Σωφρόνιος

Η Δημογεροντία και εφορεία της κοινότητας Ζίτσης

Αρχ. Γαβριήλ Ηγούμενος Προφ. Ηλιού Ζίτσης,Χρ. Γκάλγκος, Αθ. Κατσουλίδης, Αν. Γουδίνος, Λάμπρος Παπαχρόνης, Χρ. Κ. Παπαγεωργίου

Η Δημογεροντία και Εφοροεφορεία της Χριστ. Κοινότητας της πόλεως Ιωαννίνων

Δ. Καλαντζής,Π.Α Στούπης,Ν.Κίγκος,Κ.Κιούρης, Τασούλος Τσιάτσος,Β.Δημητριάδης, Θ.Μίσιος, Γ.Κ.Ζωϊδης, Δ.Μουμούδης, Ιωάν. Φ. Κάιτας, Κ.Ι. Κούρεντας, Κ.Ι.Ελμάζης

Δεν υπάρχουν σχόλια: